Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Salg af andel: Hvem betaler for mangler?

Vi skal have solgt en andel i vores forening og da vi er en lille forening er det ikke så tit vi kommer ud for salg og er derfor lidt i tvivl om proceduren omkring betaling af mangler i lejligheden. Der er blevet udarbejdet en tilstandsrapport og det viser sig at der er nogle mangler og ulovligheder i lejligheden. Mit spørgsmål er om det er sælger der selv skal sørge for at få bragt tingene i orden, eller om foreningen skal sørge for det sker og derefter trække pengene fra sælger? Skal vi skrive et officielt brev til vedkommende eller hvordan gør man?

Vores svar fra

Jeg kan desværre ikke gengive hele overdragelsesproceduren her. Hvis en vurderingsmand har konstateret nogle mangler, skal sælger enten selv udbedre manglerne inden overdragelsen, idet der ellers skal gives et nedslag i overdragelsesprisen svarende til værdien af manglerne, hvis andelen i øvrigt bliver solgt til den maksimale pris. Hvis der er tale om ulovlige mangler har bestyrelsen pligt til – og gerne skriftligt – at følge op herpå, således at disse bliver udbedret – enten af sælger eller af køber.

Med venlig hilsen
Jacob Linvald
Advokat
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby
Direkte tlf.: 45260502 · Mobil tlf.: 24431144 JAL@datea.dk www.datea.dk

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.