Hæfter for blikkenslager besøg.
I slutningen af august faldt trykket til det varme vand i vores bruser. Jeg rensede brusehoved, slangen, og tjekkede at det ikke var blandingsbatteriet der var defekt. Jeg havde knappen til vandstyrken af og drejede med papegøejnæb for at se om det var noget i knappen der var defekt. Men nej. Jeg skrev til bestyrelsen og oplyste hvad jeg har gjort og problemet. Fik afvide at der ville komme en blikkensalger. Efter 2 måneder får jeg et brev og fakturaen for blikkenslagerens besøg. De mener at jeg skal betale for blikkenslagerne da det var filteret der skulle renses. For at rense dette skal man have blandingsbatteriet af. Jeg vil høre om det kan være korrekt at jeg hæfter for dette? Skal jeg til at lege blikkenslager fordi der er urenheder i der varme vand, som bestyrelsen er bekendt med? Jeg har ingen ide om hvordan man gør dette? Og hvis jeg skal gøre dette hvis forsikring dækker ved evt. vandskade? Er jeg urimelig når jeg mener at det er bestyrelsen der skal dække denne udgift?
Jeg er desværre enig med bestyrelsen i at du skal afholde udgiften selv, da det er din egen installation.
Det er ikke usædvanligt at der er urenheder i det varmtvandsforsyningen.
Med venlig hilsen
Thomas Damsholt, advokat (H)
Rabenhorst & Thorlacius A/S
ADVODAN – Lyngby
Toftebæksvej 2
2800 Kgs. Lyngby
Telefon: +45 45 88 05 55
Telefax: +45 45 88 51 81
Flere spørgsmål