Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Ændring af købsaftale

Jeg overtog en andelslejlighed i september, i købsaftalen stod der hvilke månedlige udgifter der var. boligafgift, varme, antenne etc. pludselig (idag) fik jeg brev om at der er en fejl i købsaftalen, og at jeg skal betale et beløb for modernisering af lejligheden 540 kr. om måneden, plus at jeg skal gøre det med tilbagevirkende kraft. kan det passe at man bare sådan kan ændre købsaftalen? Det er jo nogle helt andre præmisser, end dem jeg gik ud fra, og i øvrigt har skrevet under på, da jeg købte andelen.

Vores svar fra

 Der anføres ikke noget om hvem der har forestået og finansieret den omtalte modernisering.

Hvis det er selve boligforeningen efter vedtagelse på en generalforsamling har foreningen alt andet lige krav på at få beløbet betalt.

Hvis sælger har glemt at oplyse om beløbet kan det efter omstændighederne komme på tale at ophæve købet eller kræve erstatning hos sælger.

Du bør under alle omstændigheder henvende dig til advokat med henblik på nærmere rådgivning

Med venlig hilsen

ADVODAN
Ebbe Gregers Madsen
Advokat

ADVODAN ÅRHUS Advokataktieselskab | Margrethepladsen 4, 3. sal | 8000 Århus C
Tlf.: 86 12 44 00 | Fax: 86 13 03 09
e-mail: ebgm@advodan.dk | www.advodan.dk ADVODAN – et netværk til forskel

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.