Adminstrator
For ca. 1 år siden skiftede vi adminstrator og de har endnu ikke fået overleveret alt fra den tidligere (hvad vi er blevet oplyst) hvilket vanskelig gør deres arbjede. Vi har oplever desværre at det er meget svært at komme i kontakt med firmaet og når de lover at ringe tilbage sker det desværre ikke. Det har nu stået på siden maj i år (hvad jeg ved af) og vi har stadig mange uafklaret opgaver som ikke er kommet længere end til vores kontakt persons skrivebord. I juli efter flere ubesvarede sager og telefon opkald fik vi en ny kontakt person, men desværre har det vist sig igen at være tomme løfter om at nu blev det bedre Tilliden til firmaet bland beboerne er nu næsten ikke eksisterende, derfor overvejer vi at skifte igen, da vi føler vi er alene og selv skal holde styr på alle uafklaret sager. Skal vi finde en ny adminstrator eller bibeholde den nuværende ?Hvordan står vi mht honora til den nuværende kan vi kræve at få penge tilbage for manglende administration ?
Jeg vil foreslå, at I eventuelt skriftligt kontakter jeres administrator for at tage en drøftelse af situationen.
Hvis ikke forholdene herefter bliver bedre, vil I nok være bedst tjent med at skifte administrator. I den forbindelse skal I være opmærksom opsigelsesfrister m.v. som typisk vil fremgå af administrationsaftalen.
Med hensyn til honorar for den periode, der allerede er forløbet, vil I nok få svært ved at kræve tilbagebetaling af honoraret. Har administrator ikke opfyldt sin del af administrationsaftalen kan I dog principielt forlange et nedslag i honoraret. I sidste instans er det et spørgsmål, om I kan dokumentere, at administrationsaftalen er misligholdt.
Med venlig hilsen
Jacob Linvald
Advokat
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby
www.datea.dk
Flere spørgsmål